There's something about Mary


Mary i paddocken på the Meadowlands, redo för sitt träningsjobb

Vet ni? Jag är väldigt glad och stolt över Mary just nu! Hon skötte sig verkligen exemplariskt idag (och där har ni hästen som hoppar och studsar, står på bakbenen och rusar och är allmänt galen). Hon var lugn i paddocken, när vi stod i kö till att få komma ut på banan, lugn att checka upp, lugn att bada osv osv. Förra året var hon tydligen galen där inne, och jag är glad för att hon verkar ha mognat (peppar peppar) så att hon kan få komma ut på banorna och visa sin potential :)

När vi kom hem från the Meadowlands så hade jag bara två hästar att göra vid. De andra groomarna hade hjälpts åt att fixa även några av våra hästar, vilket verkligen uppskattades enormt. Vilket teamwork!

Efter den här dagen har jag verkligen ny energi (kanske inte rent kroppsligt, behöver sömn!) att lägga på mitt arbete, det behövdes en omväxlande dag. Tävlingar är ju ändå en del av travsporten och varför man håller på med det :) Så är det i alla fall för mig.
3 kommentarer
Postat av: LBG

Bra jobbat! Visst är det väl en fantastisk atmosfär inne på The Big M. Ett tips: beskriv skillnaden mellan svenska stallbackar och paddockarna i USA i bloggen, det kan v ara intressant för "utomstående" att läsa om.



LBG

2011-05-20 @ 05:36:37
URL: http://http://travspetsen.se/wiretowire/
Postat av: wigs

skönt att hon var lungn! men shit va grejer hon har, jag hade vatt helt förvirrad :) men det e tur du har koll :)

2011-05-20 @ 10:22:00
Postat av: aliciasivert

ÅH vad kul att höra! Heja er och grattis och fortsatt lycka till!



(Älskar förresten namnet 'Meadowlands'. Låter ju som att du kommer direkt från en saga.)

2011-05-29 @ 16:46:01
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0