Long time no see

Nu var det alldeles för länge sedan jag skrev något här, men lusten har inte riktigt infunnit sig.

Denna veckan så ska jag få sela ut en jobbarkompis häst på The Meadowlands! Det är på fredag kväll och det ska bli så kul att inte bara kvala. Mary kvalade förra torsdagen, men fick en retlig galopp... imorgon försöker hon igen, men denna gången följer inte jag med då vi har alldeles för mycket jobb att göra och vi är två hästskötare fattiga. Men jag kommer nog få en trevlig dag ändå, endast joggare imorgon...

Sommaren är verkligen här nu. Vi har runt 98-100F vilket kan översättas till 37 grader. Tydligen brukar inte denna värmen komma förrän mitten i sommaren, så det kommer nog bli en lång säsong... för det är ganska olidligt att jobba i den värmen. Som tur var är vi som oftast klara runt 2 då det blir som varmast.

Naturen är vacker här. Det är grönt överallt, blommorna luktar och djuren låter för fullt - allt från fåglar till insekter. När man joggar på sandbanan på förmiddagen är det riktigt härligt att lukta på naturen och bara njuta av att sitta bakom en häst. Finns inte många saker som slår det ;)

1 kommentarer
Postat av: Mamma

Låter underbart...<3

2011-06-09 @ 22:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0