Nedräkning

3 dagar kvar. Det känns vemodigt, såklart, men samtidigt finns det inget som är bättre än hemma.

Igår var det en lång dag. Jag åkte och selade ut Fawkes på Poconos då han startade i division 2 av PASS (Pennsylvania Sire Stake). Hemma är han hingstig och skrikig, i paddocken var han som en hundvalp och hur bra som helst. Sådana hästar uppskattas. Han gjorde ett bra lopp som trea, men han gör alltid sitt bästa. Hans mor, Up Front Peg, är faktist halvsyster till Pearsall Hanover.


Fawkes

Idag har jag inte gjort många knop, efter att stallet var gjort i förmiddags så har jag lagat mat och sett på film. Jag älskar hur de här i amerika har som "filmautomater" där man kan hyra sin film för endast en dollar!!! För filmälskare som mig är det ju oslagbart. Det är väl lite det jag får fördriva tiden med tills jag åker hem. Jobba, se på film, sova, äta. Det fungerar det också ;) Jag ska se till att njuta av jobbet och mina hästar ända till slutet, jag lovar.

Ta hand om er
3 kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för alla fina bilder, och välkommen till Sverige!



/Lars

2011-07-18 @ 06:27:17
URL: http://wiretowire.se
Postat av: Caroline

Åker du hem för att stanna? Eller kommer du åka dit om ett tag?

2011-07-19 @ 01:30:42
URL: http://carolinecronsell.blogg.se/
Postat av: aliciasivert

Det är det här jag menar med att du antingen måste vara världens bästa skötare eller ha nåt himla hemligt Ess i rockärmen när du plåtar hästar. Se hur han glänser!

Påminner lite om en femtiotalsfilmis på något vis. Tror det är färgerna, men också alla fantastiska detaljer. Undrar om inte den analoga bildkonsten egentligen var mer klockren än den digitala är. Med undantag för dina bilder då, obviously.

(Älskar att han heter Fawkes också)

2011-09-13 @ 10:33:52
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0