Not my day

Vilken dag det har varit... ni vet en sådan där dag då allt går fel och allt är emot er? Jag antar att man måste ha sådana ibland också. Det har regnat, alla mina 4 hästar har gladeligen gnott sig i leran varav en utav dem bokstavligen badade hela sig själv i en lerpöl strax innan jag hämtade vilket betydde att leran fullkomligt rann om henne. Ja, det var Mary. Hon har en förkärlek för lera har jag märkt... jag har varit blötare än gud vet vad, jag har fått kallt vatten i skorna, jag har nästan halkat, duschat mig själv med duschslangen, jag har stressat för att hinna borsta och spola av all lera innan hästarna skulle gå jobb, unghingsten bråkade och var åter igen inte min favorit, alla hästar har motarbetat en och man har inte riktigt hunnit allt man borde. Ja, ni hör ju...

Dagen slutade dock väldigt bra med mysigt hästpyssel och packning av Marys grejer inför morgondagen. Hon ska, när de andra ska in och kvala, göra ett träningspass på Meadowlands imorgon. Jag är så spänd på hur allt ska gå. Hon är en sådan fin häst och jag hoppas att hon är mogen nog att inte flippa totalt där inne. Jag vet ju inte hur hon har varit tidigare, jag vet ju bara hur hon kan vara här hemma ibland. Det ska i alla fall bli roligt att äntligen få komma iväg och göra något, även om det bara är en träning för hennes del.

Just ja, Quiche har gått och skadat ett av sina ben igen! Det är tredje gången i rad nu, på två veckor... hon vill då inte ha fina ben. Jag hoppas inte att det fortsätter så, för då blir hon nog av med sin polare Acadian. Och det vore ju synd! Jag önskar hon kunde förstå det...


Så här blöt av lera var hon, fast över hela kroppen... det gjorde inte så stor skillnad att hon hade täcke ;)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0