Monday

Den senaste veckan har gått riktigt fort. Man har slarvat för mycket med sömnen, det är så lätt att vilja hitta på saker på eftermiddagen/kvällen så man tänker inte riktigt på att man ska upp tidigt. Men idag ska jag vara duktig! Kroppen behöver vila...

Idag har varit en jättebra dag. Jag har joggat 3 hästar själv idag, de dagarna är nästan de bästa. Det enda trista med denna veckan är att det är grått och regnigt. Mina hästar är fina nu, och det är otroligt roligt. Min unghingst blev röntgad i sina framknän sist han tränade - han blev jättedålig och vi trodde det var något allvarligt men som tur var så visade det sig att han bara är väldigt "öppen" i sina leder.

Mary som jag visade bilder på från sist hon tränade - ska in till Meadowlands och träna på torsdag. Det är även ett gäng från stallet som ska kvala, men hon måste testas innan hon ska göra detsamma. Jag hoppas att hon sköter sig och att hon är på bra humör, hon är inte rolig när hon inte är det... tydligen så är det lite typiskt när det gäller Tom Ridgeavkommor.

Quiche har haft skador på sina ben nu nästan konstant i 2 veckor. Först så hade hon slagit sig på ett bakben, på senan. Sen slog hon antagligen i grinden till sin box och hade en gigantisk bula på framsidan av skenbenet. (Kan tillägga att detta inte är något hon har varit dålig av.) Nu är det mycket bättre, men ibland blir man galen på hur konstant vissa hästar skadar sig.

Är det något specifikt ni vill läsa om så får ni jättegärna berätta det för mig. Fantasin tryter lite ibland, det känns inte alltid roligast att berätta om hur min dag har varit... ;) Nu ska jag se en film och sen blir det att SOVA!
1 kommentarer
Postat av: Mamma

Känns bara kul att läsa om dina dagar, iaf för mig," känns" lite närmare då!! P O K.

2011-05-17 @ 22:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0