En lång måndag

Idag var det åter igen dags för hästarna att börja jogga. Vi var och fodrade vid 4 i morse, och vi kom inte hem förrän 5, halv 5 i eftermiddag. Det har med andra ord varit en ganska tuff och lång dag. Alla hästarna joggade idag, vilket innebar ett tight schema. Detta i kombination med hästar på ny plats, hästar som plötsligt fått gräs och lera i sina hagar och kanske en ny hagkompis, har gjort att jag var måttlig irriterad när 2 av mina inte alls ville komma in. Den ena var jag nere efter 3 (!!) gånger innan hon kunde förmå sig att vara liiiiiite schysst. Jag har även som ett bälte runt grinden med lera och vatten, som inte hjälpte något alls. En av hästarna var rädd för att gå igenom lerpölen och så var det inte lätt alls för mig att gå förbi det (om ens möjligt...

Nu har det skett lite ändringar gällande vilka som är mina passhästar. Acadian och Quiche har jag kvar, de var mina favoriter. Sedan har jag blivit tilldelad det 3-åriga stoet Customary (e: Tom Ridge u: Custom, som jag visade bild på häromdagen) och så en 2-årig hingst, Lemon Ice (e: Donato Hanover), som verkligen är "en handfull" att ha och göra med. Han är både hingstig och ouppfostrad. Det kommer med andra ord att bli en tuff häst att ta hand om, men det är en utmaning och det är alltid roligt! Även Customary (eller Mary som hon kallas) är speciell. Hon har en stor personlighet, kan vara bitchig som fan och är väldigt "het i huvudet". Det brukar ju dock vara sådana hästar jag fastnar för, så vi får se. Jag hoppas hon har mognat sen förra året så jag får en 3-åring att tävla med.

Efter jobbet hade jag bara tänkt att sova, men istället åkte Ida, jag och Cissi bla och åt på Ruby Tuesday. De hade riktigt god mat! Vi åt en salladsbuffé, chips att dippa i spenat/kronärtskockscreme och så tog jag en pasta med tomatsås och squash. Det kommer nog att bli en favorit. NU borde jag dock sova för klockan är 10 och vi ska åka till stallet 04:15... jag hoppas att det blir en lättare dag imorgon.
1 kommentarer
Postat av: T

Gud vad spännande det låter :D

2011-05-03 @ 19:02:25
URL: http://purpleconverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0