6 Maj

Efter en lite trögare start på veckan så känns nu allt väldigt bra på jobbet. Vi har börjat komma in i rutinerna och arbetet flyter på. Det är inte alltid helt lätt att komma in i det, speciellt inte när det är mycket att göra. För mig brukar det ta ett par veckor, för min kropp är inte heller van vid det här då jag slutade jobba som hästskötare 2009. Det enda som kunde bli bättre nu vore om hästarna kunde vara snälla nog att sluta bada i lerpölarna... då skulle allt gå så mycket fortare!

Jag joggade min passhäst Quiche Lorraine idag för första gången. Hon ser ut som en typisk Viking-avkomma (tecken, ljus brun, feminint huvud och vacker) men jag har aldrig fått chansen att köra en efter honom. Det var en grymt positiv upplevelse. Hon var en jättefin häst att köra! Smidig och stark. Åh, jag vill börja babyrace'a nu... men det börjar inte förrän i Juni, och det är ju inte säkert att någon av mina 2-åringar kommer till mer än kval. Vi får hålla tummarna!

Jaaaa, det är fredag kväll, men här är det inget speciellt alls med det eftersom att vi jobbar även lördagar (och söndagar). Tyvärr så har jag inte haft tid att ta några bilder, men jag ska försöka hinna med det innan veckan är slut, jag lovar!

(Förresten, vi ska nog till nöjesfältet Six Flags på söndag. Ballt!)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0