Min tisdag

Tisdag, och ännu en lugn dag. Jag var ute i stallet runt kvart över fem. Kikade man bortåt i fjärran såg man blixtar bland molnen. Skithäftigt! Man såg dem men man hörde inget muller alls, så jag vet inte hur långt bort från oss det var. Hela dagen har gått framåt i en lugn takt, inget har varit stressande och det är inget man har direkt skyndat sig med. Det kan vara skönt, men när det är såhär i en hel vecka så blir man lite trött på det. Det hade känts bättre med en dag med mycket jobb och planering.


Stilstudie: Ida går igenom sina bandage för att se så att hon har tillräckligt många med bra kardborre. Dessa behöver vi ha när hästarna ska lastas på fredag.

Förutom de vardagliga sysslorna så har jag idag rakat benen på Acadian. Hon var mycket snällare än vad Quiche var, men när det var lite kvar så blev hon förbannad. Jag skyndade mig en aning så att jag slapp få något hårt i huvudet. Man vet aldrig med ston när de blir arga... ;) Men jag förstår dem fullt ut. För det första så får man pausa flera gånger för att apparaten blir för varm, och sen uppskattas nog inte klämman i näsan. För er som undrar så klipper vi benen för att hålla dem fräscha. Med kort päls kan vi enkelt se om det finns svamp eller annat som behöver tas om hand, så att de är så fina som möjligt inför deras kommande "racing season".


Här är det vänstra benet (från ert håll) rakat upp till knät


Innan jag var klar så klappade jag lite på Acadian

Nu sitter jag på mitt rum och har käkat lunch. Klockan är 1 här. Vad jag gör resten av dagen? Vid 4 har jag och Ida kvällsfodringen, men förutom det ska jag nog bara läsa och kika på min nya favoritserie Misfits!
1 kommentarer
Postat av: wigs

Härligt att se att du verkar ha det bra!

2011-04-27 @ 10:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0