Från soliga Florida

JAG LEVER! Internet har inte varit i närheten av oss på några dagar så det är därför jag inte har uppdaterat. Igår så var vår första riktiga jobbdag med våra egna passhästar. I torsdags så fick gå lite vid sidan av för att se hur saker och ting gick till. Det uppskattas verkligen, det gjorde så att vi hade ganska bra koll på det mesta. Jag blev tilldelad tre söta tvååriga ston. Jag har inte varit speciellt aktiv med kameran ännu, den första dagen var ganska krävande och lång, om inte annat så var det kaos i huvudet emellanåt.

Det är riktigt härligt i solen, jag trodde att det skulle bli jobbigt. Ida och jag delade rum de första två dagarna men igår flyttade jag till ett eget. Det är mysigt, men där ska jag bara bo tills vi lastar hästarna och åker mot New Yersey om en vecka.

Det är bra rutiner och mycket ansvar i jobbet, och det gillar jag! Dessutom är det skitkul att man får jogga sina egna hästar. Min rygg har värkt en del nu då man inte är riktigt van att köra längre.

Tyvärr hinner jag inte skriva mer, men jag återkommer med bilder och uppdatering.


Detta är "min" och Idas del i stallet för tillfället. Här är det kvällssolen som värmer hästarna.


Detta är vackra Quiche Lorraine e: Viking Kronos u: Sole Veronique


Den här damen låg och sov, så det fick bli en smygbild. Accadian e: Chocolatier u: Accountability


Aldebaran Malibu e: Cantab Hall u: Malibu Magic
2 kommentarer
Postat av: aliciasivert

Men ÅÅH vad härligt det ser ut och låter! Och vad kul att du får köra lite! Det är så flickdrömskt och samtidigt dötufft att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Försök försök försök hinna med såna här uppdateringar med jämna mellanrum för jag är så nyfiken.



Vilket megavackert ljus i bilderna sen. Så behagligt, och allting ser så fridsamt ut. Tyckte särskilt om smygbilden på sömntutan och bedårande Quiche Lorraine. Njut njut njut nu!

2011-04-24 @ 09:27:10
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/
Postat av: jos

vad härligt det ser ut! :D

2011-04-24 @ 10:17:48
URL: http://janders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0