Hejsan kära vänner

Här har ni en som är ledsen för den rikitgt kassa uppdateringen! Men det har varit så himla mycket på jobbet. Vad som har hänt sedan sist:

1) Min Quiche Lorraine har kvalat 2 gånger och ska starta imorgon
2) Min Acadian har kvalat 1 gång
3) Min Customary fick efter 4 kval, äntligen göra sin första start där hon blev femma, sprang 1.59 och alltså fick pengar! Det är kanon för att vara henne, det virriga monstret skötte sig perfekt.
3) Min hingst Lemon Ice har blivit såld så numer har jag bara 3 hästar
4) Jag selade ut Too Busy To Care på Meadowlands, där hon vann (och jag hade noll koll på hur dopingkontrollen gick till...)
5) Jag följde med till Poconos där jag fotade och skaffade en Pennsylvanialicens
6) Vi hade en trevlig barbeque i stallet
7) Jag har haft dagar då jag haft babyrace på morgonen och starthäst på kvällen (trots dessa långa dagar så är det roligt!)

Det är väl vad jag kan komma på just nu. Som jag skrev, så startar Quiche Lorraine på Meadowlands imorgon! Jag tror att hon är helt redo för detta och jag är väldigt exhalterad! På lördag så ska jag paddocka Fawkes på Poconos, det ska också bli roligt.


Quiche Lorraine larvar sig

Men vet ni vad? Om en vecka så åker jag faktist hem igen. Det har inget med jobbet att göra, jag älskar att arbeta här för jag får verkligen göra vad jag älskar med denna sporten: ta hand om fina hästar, köra dem och sen vara med och tävla dem. Det har bara inte blivit rätt för mig här rent socialt, vilket har lett till att jag längtar hem alldeles för mycket för att det ska vara värt att stanna.
2 kommentarer
Postat av: jessica thorsell

kul att du kommer hem.. men jävligt tråkigt att de inte funkade me vännerna där.. men som sagt kul att få se dig igen :)

2011-07-14 @ 18:50:57
Postat av: Mamma

Längtar <3

2011-07-17 @ 19:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0